Sprzedaż wódki nadal spada
W 2011 roku Polacy wydali na mocny alkohol o niemal 450 mln zł mniej niż rok wcześniej. Ten rok nie przyniesie na rynku ożywienia. Kryzys dotyka klasycznej czystej. Zyskują mniej popularne od niej trunki smakowe Popyt maleje przede wszystkim na wódki drogie. W ubiegłym roku zmalał o ponad 23 proc.
– Rynkowi wódki nie sprzyja sytuacja gospodarcza. Konsumenci nie dostrzegają okazji do świętowania i zaczynają oszczędzać, co przekłada się na spadek konsumpcji tego alkoholu – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2011 r. wielkość sprzedaży wódki zmalała o niemal 4 proc., do ponad 231,1 mln litrów. Wartość rynku wyniosła ok. 9,65 mld zł. Była o ponad 4 proc. niższa niż rok wcześniej.
Producenci nie wierzą, że w tym roku dojdzie do ożywienia. – Sprzedaż wódki w Polsce może ponownie się zmniejszyć. Zakładamy jednak, że główni gracze zaprzestaną wojny cenowej, dzięki czemu ustabilizuje się wartość tego rynku – uważa Guillaume Girard-Reydet,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta