Wzrośnie sprzedaż mniejszych aut
Na polskim rynku pojawi się dużo nowych modeli małych samochodów. Premiery mają ożywić rynek, który jest mocno osłabiony przez kryzys. Importerzy liczą, że nowe auta pozwolą przyciągnąć do salonów klientów indywidualnych. W ciągu kilku lat mocno urośnie segment samochodów miejskich
Czeka nas rynkowa ofensywa aut małych i kompaktowych. Wczoraj Skoda Polska ogłosiła ceny miejskiego modelu citigo (od 28 990 zł). Do sprzedaży już wcześniej trafił bliźniaczy volkswagen up!, Fiat w segmencie mini oferuje nową pandę, a w maju rusza sprzedaż najnowszego peugeota – modelu 208 z nieco większego segmentu B oraz hybrydowa wersja toyoty yaris.
W grupie kompaktów jednym z tegorocznych przebojów ma być chevrolet cruze w wersji kombi, podobnie jak nowy czterodrzwiowy opel astra IV, którego produkcja rozpocznie się w drugiej połowie roku w Gliwicach. Nawet marki premium liczą na rynkowe powodzenie mniejszych samochodów: w piątek polską premierę nowej generacji swego kompaktu – klasy A – zorganizował w Krakowie Mercedes.
– Polski rynek ustabilizował się, ale pozostaje słaby. Nowe modele powinny zwiększyć sprzedaż w segmentach mniejszych samochodów, które na kryzys są szczególnie wrażliwe – uważa Andrzej Halarewicz z firmy analitycznej Jato Dynamics. O tym, że załamanie w gospodarce najmocniej uderza właśnie w takie samochody, boleśnie przekonali się producenci. Fabryka Fiata w Tychach zmniejszyła w pierwszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta