Polacy wydają na wina już niemal 2 mld złotych
W ciągu ostatnich pięciu lat wartość rynku urosła o ponad jedną czwartą
Na wina przypada już 7 proc. łącznych wydatków Polaków na alkohole, które w ubiegłym roku sięgnęły 26 mld zł – wynika z najnowszego raportu grupy Ambra, lidera branży. Ale to nie koniec rozwoju tego rynku.
– W ciągu najbliższych pięciu lat udział win w polskim rynku alkoholi ma szansę przekroczyć 10 proc. – mówi „Rz" Robert Ogór, prezes Ambry. – To możliwe, ponieważ w latach 2012 – 2014 sprzedaż win stołowych, najbardziej popularnych spośród win oferowanych w Polsce, powinna rosnąć w tempie 9 – 10 proc. rocznie. W kolejnych latach w ślad za nimi powinna także rosnąć sprzedaż win musujących...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta