Mity, tańce, maski i rytuały
Na wystawie Magdaleny Abakanowicz w Sopocie są prace, które artystka rzadko pokazuje
Do takich należy choćby LUNA 2000 – delikatna rzeźba kobiecej postaci z workowego płótna. Przypomina archaiczny posążek, a przedstawia boginię księżyca, władczynię wyobraźni i marzeń sennych. Jednocześnie jest autoportretem samej rzeźbiarki. Twarz bogini ma jej rysy.
Inne prace to postacie ludzi, zwierząt i ptaków. Kuratorka Dorota Grubba-Thiede nadała pokazowi tytuł „Potnia Theron" (z greckiego „Pani nad zwierzętami"), bo rzeźby Magdaleny Abakanowicz kojarzą się jej z prapoczątkiem kultury. Z archetypicznymi wyobrażeniami ludzi, bóstw i zwierząt. Z archaicznymi surowymi posągami, zwłaszcza z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta