Gimnazjalne getta
Nie własne zdolności, lecz wybór gimnazjum przesądza, czy uczeń dobrze zda egzamin na koniec szkoły
Rosną różnice pomiędzy gimnazjami w Polsce, szczególnie w dużych aglomeracjach. Dobre szkoły stają się coraz lepsze, a słabe coraz słabsze – w praktyce skazując uczniów na gorszy wynik egzaminu gimnazjalnego. Rekrutacja do gimnazjów staje się więc elementem segregacji uczniów. Eksperci podkreślają, że potrzebne są działania, które podniosą atrakcyjność i wzbogacą ofertę edukacyjną najsłabszych placówek.
Niż pogłębia różnice
Dr hab. Roman Dolata z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego wziął pod lupę wyniki części humanistycznej testu gimnazjalnego wszystkich polskich gimnazjów. Co się okazało? Że w 2011 r., w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców wynik egzaminu w poszczególnych szkołach różnił się nawet o 35 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta