Terapia dżojstikiem
Specjalnie zaprojektowany wirtualny świat może służyć do leczenia zaburzeń i rehabilitacji pacjentów
Czy terapia musi być nieprzyjemna? Czy gry komputerowe zawsze muszą oznaczać siedzenie przed ekranem i bezmyślną strzelaninę? Takie pytania musieli sobie zadać twórcy gry SPARX stworzonej z myślą o... leczeniu depresji i walce z izolacją społeczną. Idea chwyciła – leczenie grą okazało się równie skuteczne jak tradycyjne sesje z psychoterapeutą.
Pomysł wykorzystywania gier do leczenia nie jest nowy. Terapeuci wykorzystują już teraz specjalnie stworzone wirtualne środowiska do walki z fobiami. W ten sposób, w kontrolowanych warunkach, pacjent może oswoić się z sytuacjami, które budzą w nim strach. Używając wirtualnej rzeczywistości walczy się m.in. z lękiem wysokości czy obawą przed zwierzętami (np. pająkami).
Coraz częściej wykorzystuje się również nowe konsole gier z czujnikami ruchu ciała...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta