Zakupowe rekordy e-handlu
Amerykanie tylko w czarny piątek wydali w Internecie ponad 1 mld dol.
Amerykanie w ostatni weekend tradycyjnie szturmowali sklepy w poszukiwaniu promocji. Ale coraz więcej osób zdecydowało się na zakupy w sieci. Z danych comScore wynika, że w czarny piątek (następny dzień po czwartkowym Święcie Dziękczynienia), który zwyczajowo uważa się za początek sezonu świątecznego, wydali w Internecie ponad 1 mld dol., czyli o 30 proc. więcej niż rok temu.
Najwyższe wzrosty dotyczyły zakupu treści cyfrowych, takich jak muzyka czy filmy. Firma podaje także, że najczęściej odwiedzaną tego dnia stroną handlową był Amazon. – Internet odpowiadał za ok. 9 proc. świątecznych zakupów, ale w całym sezonie może po raz pierwszy przekroczyć pułap 10 proc. – mówił agencji Reuters Scot Wingo, prezes firmy doradczej ChannelAdvisor.
Z badania ShopperTrak, monitorującego sprzedaż w tradycyjnych sklepach wynika, że tegoroczny sezon w USA nie zaczął się jednak zbyt dobrze. Sprzedaż w czarny piątek szacowana jest na 11,2 mld dol., o 1,8 proc. mniej niż rok temu. Z kolei organizacja handlowców National Retail Federation podała, że w ciągu czterech ostatnich dni wydatki na zakupy świąteczne wyniosły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta