Nieodpłatne przekazanie ulotek, plakatów i folderów nie podlega VAT
Rozliczenia | Bez względu na wartość materiałów reklamowych lub informacyjnych ich wręczenie klientowi czy kontrahentowi nie jest dostawą towarów. Dla otrzymującego je podmiotu zazwyczaj nie mają one bowiem charakteru konsumpcyjnego.
Ewelina Błądek
Powszechnie stosowanym elementem strategii marketingowej jest dla wielu firm nieodpłatne wręczanie klientom i kontrahentom różnorodnych materiałów reklamowych. Przekazanie materiałów takich jak ulotki, foldery, katalogi, czy banery reklamowe powoduje jednak wątpliwości w zakresie obciążenia tego typu czynności podatkiem od towarów i usług.
Co mówi zmieniony przepis
Od 1 kwietnia 2013 r., na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o VAT opodatkowaniu nie podlega m.in. nieodpłatne przekazanie prezentów o małej wartości (jeżeli są przekazywane na cele związane z działalnością gospodarczą). Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT przez prezenty o małej wartości rozumie się m.in. przekazywane przez podatnika jednej osobie towary, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł. Towary takie nie muszą zostać ujęte w żadnej ewidencji. Podatnik nie jest zatem zobowiązany do opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów, których cena jednostkowa (za sztukę) nie przekracza 10 zł.
Czy mieszczą się w definicji
Z chwilą wejścia w życie 1 kwietnia 2013 r. nowelizacji ustawy o VAT z treści art. 7 ust. 3 ustawy usunięto „materiały reklamowe i informacyjne". W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta