Drogi lepiej budować za prywatne pieniądze
Polska w ciągu ostatnich 13 lat otrzymała najwięcej unijnego wsparcia na inwestycje drogowe – 17,8 mld euro. Jak wynika z planów Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, największe szanse na wsparcie banku będzie miał sektor prywatny.
EBOiR publikując swoją strategię dla sektora transportowego na nadchodzące lata przewiduje wsparcie dla inwestorów prywatnych oraz dla projektów współfinansowanych przez Unię Europejską. Ale coraz większą rolę przywiązuje do projektów realizowanych przez prywatnych inwestorów. O ile w 2005 r. EBOiR zainwestował tylko 10 proc. środków w projekty realizowane przez sektor prywatny, to w 2012 roku udział ten wynosił już 51 proc. I ta proporcja ma się utrzymać. Bank, który do tej pory współfinansował budowę m.in. autostrad w Polsce, zapowiada rozszerzenie zaangażowania w dotowanie inwestycji związanych z transportem intermodalnym.
Utrzymanie zaangażowania w projekty prywatne na poziomie ok. 50 proc. eksperci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta