Promocja towarów często bez VAT
Krótko i na temat dla „Rzeczpospolitej” | Aleksandra Plichta ekspert podatkowy z Accreo
Jak producent powinien rozliczyć propagowanie swoich towarów na ulotkach i w przekazywanych klientom drukowanych materiałach z jego logo?
Aleksandra Plichta: Ustawa o VAT zasadniczo zrównuje nieodpłatne przekazania z odpłatną dostawą, np. sprzedażą. Jeśli przedsiębiorca odlicza podatek przy nabyciu lub produkcji towaru, powinien opodatkować jego zbycie. Przepisy przewidują jednak wyjątki, o których warto pamiętać.
Do końca marca 2013 r. ustawa o VAT przesądzała wprost, że nie jest opodatkowane przekazanie drukowanych materiałów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta