Jak odstraszyć konkurenta, który chce skorzystać z nie swoich dóbr
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA | Angażowanie się w szeroką ochronę aktywów niematerialnych może być zbyt kosztowne i nieefektywne nawet dla dużych przedsiębiorstw. Warto więc rozpocząć współpracę z mniejszymi firmami, głodnymi sukcesu.
Przedsiębiorca, prowadząc swój biznes, w sposób nieunikniony wkracza w obszar własności przemysłowej. Nie chodzi tylko o niebezpieczeństwa związane z potencjalnym naruszeniem cudzych praw, ale także o kreowanie własnych aktywów niematerialnych. Wielu uczestników rynku nie docenia jednak potencjału, jaki kryje się chociażby w ich oznaczeniach, wyglądzie produktu, czy wypracowanym know how. Wartości te często powstają przy okazji prowadzenia zwykłej działalności i są chronione bez konieczności spełniania dodatkowych formalności. Nie sposób pominąć tych zapobiegliwych przedsiębiorców, którzy kierując się jasno określoną strategią, tworzą i chronią w sposób planowy dobra niematerialne. Nie chcę przekonywać do konieczności ich ochrony, lecz zachęcić do traktowania ich jako istotnych i dynamicznych narzędzi, które służą wzrostowi wartości przedsiębiorstwa. Warto więc poznać podstawowe strategie czerpania z nich korzyści.
Jakie są potrzeby
Zasadniczą kwestią jest dostosowanie tych strategii do aktualnych możliwości i potrzeb własnego przedsiębiorstwa. Angażowanie się w szeroką ochronę i ofensywne strategie okazuje się bowiem zbyt kosztowne i nieefektywne nawet dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta