„Kratkę” zastąpią promocje
motoryzacja | Odliczenie VAT zwiększyło sprzedaż aut o ok. 30 proc. Teraz potrzebne są nowe zachęty.
O prawie 30 proc. wzrosła od stycznia sprzedaż samochodów osobowych. Dokładne wyniki ma dziś podać Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Samar, ale z prognoz tego ostatniego po drugiej dekadzie marca wynika, że rejestracje aut osobowych przekroczyły w I kw. 96 tys. sztuk. Z tego przeszło 22 tys. to auta z homologacją ciężarową, czyli tzw. kratką.
Liderem rynku pozostaje Skoda, która tylko w marcu sprzedała 5278 aut i zwiększyła udział w rynku do 14,8 proc. z 10,8 proc. przed rokiem. Ale jeszcze lepiej sprzedawał się Volkswagen, którego passat był najpopularniejszym „kratkowym" modelem. Dobry wynik sprzedaży wypracowały dwie marki premium: Volvo i BMW. To zrozumiałe, zważywszy na wysokość ulgi: za BMW X5 30D, kosztujące cennikowo od 286 tys....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta