Fiskusa nie interesują zaniedbania pracowników
Listonosz nie wymusi pokwitowania od każdej osoby spotkanej w firmie. Nie ma jednak obowiązku sprawdzać, czy ten, kto przyjmuje list, ma do tego prawo. Gdy zapomni przekazać korespondencję – adresat decyzji straci prawo do odwołania.
Ordynacja podatkowa (dalej o.p.) szczegółowo określa miejsca doręczania pism w postępowaniu podatkowym. W przypadku osób fizycznych jest to mieszkanie lub miejsce pracy podatnika. Pisma, w myśl art. 148 par. 2 o.p. mogą być też doręczone w siedzibie organu podatkowego lub w miejscu pracy adresata – w tym ostatnim przypadku osobie upoważnionej przez pracodawcę do odbioru korespondencji.
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 8 października 2013 r. (I FSK 1500/12) zaznaczył, że użyte w art. 148 § 2 pkt 2 o.p. określenie „ miejsce pracy" adresata odnosi się także do miejsca, w którym prowadzi on działalność gospodarczą. A to oznacza, że urząd skarbowy może dostarczyć korespondencję osobie fizycznej prowadzącej małą firmę na jej adres lub do domu.
Z kolei w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta