Cydr smakuje nie tylko latem
alkohol | W ciągu dekady wartość rynku cydru ma sięgnąć 1 miliarda złotych. Przeszkodzić w tym może zakaz reklamy.
Beata Drewnowska
– W pierwszej połowie roku sprzedaż cydru była ponaddwukrotnie większa niż w całym 2013 r., a dopiero zaczynamy sezon letni – mówi „Rz" Michał Rozalicz, dyrektor marketingu grupy Ambra, lidera rynku wina oraz właściciela marki Cydr Lubelski.
W szranki z piwem
Wszystko wskazuje więc na to, że lekki alkohol z jabłek zanotuje znacznie lepszy wynik niż jeszcze na początku tego roku spodziewali się jego producenci. Zakładali wówczas, że Polacy kupią w 2014 r. 4–6 mln l cydru, wobec ok. 2 mln l w 2013 r.
Cydry zdobywają nasz rynek od ubiegłego roku. Wcześniej –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta