Notariusz ma doradzać tym, którzy o to proszą
wyrok | Rejent, który nagabuje potencjalnych klientów, by skorzystali z jego usług, i to takich, które mogą prowadzić do obejścia prawa, ryzykuje karą dyscyplinarną.
Sąd Najwyższy orzekł, że nawet nagabywanie klientów, którzy już kiedyś korzystali z usług notariusza, jest przewinieniem dyscyplinarnym. Notariusz ma obowiązek udzielania informacji i porad, ale tym osobom, które się do niego o to zwrócą.
Kreatywny prawnik
Dla jednego z warszawskich notariuszy – Pawła M. – było to za mało. Wpadł na pomysł, by wysłać e-mail do kilkudziesięciu swoich dawnych klientów z informacją o nowej prawnej możliwości przeprowadzenia sprzedaży nieruchomości bez konieczności uregulowania podatku od czynności prawnych.
Posłużył się przy tym kilkoma indywidualnymi interpretacjami podatkowymi dyrektora izby skarbowej. Dyrektor wydał je na wniosek notariusza przy przeprowadzaniu przez niego wcześniejszych transakcji. Pomysł polegał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta