Atak na niemiecki luksus
Motoryzacja | Co zamiast BMW, audi czy mercedesa? To pytanie zadaje sobie coraz więcej właścicieli luksusowych aut.
Danuta Walewska
Premiera najnowszego volvo – SUV XC90 – udowodniła, że nie tylko BMW, Volkswagen i Mercedes-Benz potrafią wyprodukować auto luksusowe, ale i z charakterem. Ten model, pierwszy wspólny szwedzko-chiński, ale wyprodukowany i zaprojektowany w Szwecji, ma przyspieszyć tempo wzrostu sprzedaży do 800 tys. aut w 2020 r. Zamówienia, wyłącznie online, ruszają 3 września, w limitowanej edycji First Edition. I w ten sposób Volvo rusza do bezpośredniego starcia z Niemcami.
Volvo pokazało XC90 w Sztokholmie, nieco ponad miesiąc przed Międzynarodowym Salonem Samochodowym w Paryżu (2–19 września). Właściciele marki chcieli, aby ich premiera nie zginęła wśród dziesiątek innych, jakie są zapowiadane na paryskie Mondial Auto 2014. Podobnie robią Hyundai z najnowszą wersją i20 – premiera 3 września, i Opel – który niecałe dwa tygodnie później pokaże w Rydze model Adam Rocks.
Cenny klient premium
Jednak to w segmencie aut luksusowych rozegra się teraz najostrzejsza batalia. Oprócz Volvo z niemiecką „trójką" walczą inne marki, które wdarły się nie tylko na europejskie, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta