Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Potyczka o trawę w butelce

12 grudnia 2014 | Prawo | ł.k.

Producent żubrówki wygrywa spór o trójwymiarowy znak towarowy.

W 1996 r. szwajcarska spółka wniosła o rejestrację trójwymiarowego znaku towarowego – butelka wódki ze źdźbłem trawy w środku. Znak zarejestrowano w 2003 r. Producent żubrówki złożył sprzeciw, gdyż wcześniej taki znak towarowy zarejestrowano m.in. dla polskiego trunku. Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego oddalił sprzeciw.

Sąd Unii Europejskiej stwierdził jednak nieważność tej decyzji Urzędu. Uznał, że CEDC International (producent żubrówki) słusznie kwestionował to, że Urząd Harmonizacji zarejestrował szwajcarskiej firmie znak towarowy.

Sygnatura akt T-235/12

Wydanie: 10015

Wydanie: 10015

Spis treści
Zamów abonament