Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci chcą coraz więcej

12 grudnia 2014 | Ciekawa ekonomia
Uczestnicy debaty podkreślali, że firmy coraz bardziej uzwględniają potrzeby klientów, wprowadzając nowe produkty i usługi
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty podkreślali, że firmy coraz bardziej uzwględniają potrzeby klientów, wprowadzając nowe produkty i usługi
Ceny długo były priorytetem.  Dziś widać,  iż dzięki paczkomatom stała się nim wygoda. -Rafał Brzoska, założyciel  InPost
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Ceny długo były priorytetem. Dziś widać, iż dzięki paczkomatom stała się nim wygoda. -Rafał Brzoska, założyciel InPost
Klientom nie chce się za promocjami jeździć po mieście, trzeba stawiać na prostotę i szybkość obsługi. -Jarosław mastalerz,  wiceprezes mBanku
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Klientom nie chce się za promocjami jeździć po mieście, trzeba stawiać na prostotę i szybkość obsługi. -Jarosław mastalerz, wiceprezes mBanku
Mamy różne pokolenia klientów. Ich zachowania zakupowe są zupełnie odmienne. -Bożena Leśniewska, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Orange Polska
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Mamy różne pokolenia klientów. Ich zachowania zakupowe są zupełnie odmienne. -Bożena Leśniewska, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Orange Polska

Debata | Sieć zmieniła wiele zachowań, 
ale nadal potrzebne są tradycyjne sklepy 
i punkty obsługi. Zyskają nowe funkcje.

piotr mazurkiewicz

Firmy coraz bardziej otwierają się na potrzeby klienta, wprowadzając nowe produkty i nową funkcjonalność, dzięki którym mogą od niego uzyskiwać informacje. To także reakcja na zmieniających się samych klientów, którzy mają inne potrzeby niż dawniej. A te wymagania, które się nie zmieniły, chcą zaspokoić inaczej niż jeszcze kilka lat temu.

Wyzwaniem dla firm jest skuteczna reakcja na tego typu potrzeby. Temu była poświęcona debata „Rz" pod hasłem „Współczesne sieci obsługi klienta w Polsce – jakie oczekiwania konsumenta muszą spełniać i jak mogą konsumenta kształtować?".

Zmiany zachowań

– O naszych klientach wiemy bardzo dużo, ale jesteśmy szczególnie nakierowani na osoby korzystające chętnie z nowych technologii. Ich zachowania, choć także się zmieniły, to pewnie w mniejszym stopniu niż gdzie indziej – mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku.

– Mamy do czynienia z różnymi pokoleniami klientów, których zachowania zakupowe są zupełnie inne. Lata temu modele funkcjonowania były bardziej spójne. Dzisiaj klient jest bardziej wymagający. Po prostu potrzebuje wygody – zaznacza Bożena Leśniewska, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Orange Polska.

– Społeczeństwo jest jednak wciąż mało zamożne, dlatego niezmienną cechą konsumentów jest także wrażliwość na cenę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10015

Wydanie: 10015

Spis treści
Zamów abonament