Zmiany korzystne dla klientów
Co było w 2014 r.? Nowości w zasadach likwidacji szkód, stare ceny OC, próba uporządkowania sprzedaży polis w bankach.
W 2014 roku w przepisach i ofertach towarzystw ubezpieczeniowych wprowadzono wiele zmian. Klienci na tym skorzystali.
– Z jednej strony utrwala się dążenie do budowania silniejszej pozycji konsumenta, z drugiej strony pojawia się coraz więcej źródeł różnego rodzaju regulacji, rekomendacji czy wytycznych – twierdzi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU).
Bezpośrednia likwidacja szkód
Bardzo ważnym wydarzeniem na rynku ubezpieczeń, korzystnym dla klientów, było wprowadzenie przez PZU bezpośredniej likwidacji szkód (BLS). W ślady tego towarzystwa poszło kilku innych ubezpieczycieli. BLS to wygodny system. Załóżmy, że dochodzi do wypadku z winy innego kierowcy. Wtedy likwidację szkody z jego OC możemy zgłosić swojemu ubezpieczycielowi, czyli tej firmie, w której wykupiliśmy OC dla swojego samochodu (standardowo zgłaszamy się do towarzystwa, w którym ubezpieczony jest sprawca wypadku). Nasz ubezpieczyciel bierze na siebie wszelkie czynności związane z ustaleniem odpowiedzialności i wypłatą odszkodowania, a następnie rozlicza się z towarzystwem, w którym polisę OC miał sprawca kolizji.
– PZU wyprzedziło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta