Przybywa miejskich przewoźników
Deficytowa komunikacja, ale. ..
Przybywa miejskich przewoźników
Z miejskich autobusów, tramwajów, trolejbusów korzystaliśmy w br. ponad 6 mld razy. Źródłem finasowania komunikacji miejskiej są wpływy z biletów i dotacje przyznawane przedsiębiorstwom przewozowym przez lokalne samorządy (choć np. w Katowicach komunikacji miejskiej patronuje wojewoda) .
Od Nowego Roku należy się liczyć z podniesieniem cen biletów w wielu miastach. W niektórych bilety zdrożały już od 1 bm. Jak twierdzi prezes Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej w Warszawie Jerzy Chudzicki, w innych krajach samorządy pokrywają 50 proc. kosztów eksploatacji, a u nas jedynie 20-40 proc. Oszczędza się przede wszystkim na remontach i zakupach nowego taboru.
-- Szacujemy, że warszawska komunikacja w 1994 r. będzie kosztowała 2 bln 16 mld zł. Przy dotychczasowej taryfie, z biletów można zebrać 1 bln 50 mld zł. O resztę należałoby zabiegać z miejskiej kasy. Miasto jest jednak w stanie zapewnić nie więcej niż 717 mld zł, powiedział dyr. Zarządu Transportu Miejskiego, Kazimierz Kulig.
Rada Warszawy podjęła decyzję o podwyżkach -- od 1 stycznia bilety autobusowe i tramwajowe w stolicy będą kosztowały 6 tys. zł -- zdrożeją o 50 proc. Za bilety miesięczne będziemy płacić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta