Ameryka Łacińska szansą dla polskich firm
Gospodarka | Nasze spółki zaczynają śmielej wychodzić poza granice Unii Europejskiej, sięgając po coraz dalsze rynki.
Adam Woźniak
Do perspektywicznych kierunków, obok Afryki i Azji, należą także kraje Ameryki Łacińskiej. Są wciąż prawie niezbadane (trafia tam zaledwie 1 proc. całości polskiego eksportu), za to mają ogromny potencjał. Blisko 600 mln mieszkańców i rozwijające się gospodarki Brazylii, Meksyku czy Peru mogą dać szanse na osiąganie znacznie większych zysków niż na mocno konkurencyjnych rynkach europejskich oraz perspektywę ekspansji na kolejne kraje kontynentu.
Bliska Ameryka
– Jeśli polscy eksporterzy mogą z sukcesami handlować z tak dalekimi i różnymi krajami jak Chiny, Oman czy Angola, to nie widzę powodów, dla których nie mogliby rozwijać się w Ameryce Łacińskiej. Tym bardziej że ze swoimi historycznymi i gospodarczymi powiązaniami z Półwyspem Iberyjskim jest nam dużo bliższa – twierdzi Robert Antczak, odpowiedzialny za rozwój biznesu międzynarodowego w Banku Zachodnim WBK.
Polska eksportuje do Ameryki Łacińskiej głównie maszyny i urządzenia, produkty chemiczne, profile i kątowniki stalowe, samochody i części samochodowe oraz meble. Możliwości rozszerzenia listy produktów są jednak daleko większe, podobnie jak szanse lokowania tam inwestycji. Na razie do tego regionu świata trafiają duże polskie firmy, ale w perspektywie mogą za sobą pociągnąć mniejszych eksporterów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta