Nieudane wczasy można reklamować
Biuro podróży nie może zakazać reklamacji tzw. imprez last minute czy innych ofert promocyjnych, skrócić terminu na złożenie zastrzeżeń ani zobowiązać do wysłania ich listem poleconym.
Po ostatnich wydarzeniach w Afryce Północnej i Grecji zaplanowanie spokojnego, bezpiecznego wypoczynku staje się coraz trudniejszym zadaniem. W większości przypadków problemy turystów są jednak prozaiczne: niski standard hotelu, brak gwarantowanego widoku na morze oraz inne nieprawidłowości w wykonaniu umowy potrafią zepsuć nastrój urlopowicza.
Zanim zdecydujemy się w takich wypadkach na wystąpienie na drogę sądową i dochodzenie odszkodowania, warto skorzystać z procedury reklamacyjnej, przewidzianej przez art. 16b ustawy o usługach turystycznych. Reklamacji podlega impreza turystyczna, tj. co najmniej dwie usługi turystyczne tworzące jednolity program i objęte wspólną ceną, jeżeli usługi te obejmują nocleg lub trwają ponad 24 godziny albo jeżeli program przewiduje zmianę miejsca pobytu. Oznacza to, że nie podlegają reklamacji pojedyncze usługi hotelarskie czy gastronomiczne.
Ze względów dowodowych dostrzeżone nieprawidłowości warto zgłosić na piśmie wykonawcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta