Stadiony przechodzą pod firmowe logo
Potentat rynku energii, grupa PGE, od czwartku jest sponsorem tytularnym Stadionu Narodowego. Tą inwestycją wpisuje się w światowy trend.
Anita Błaszczak
– PGE, jako największa grupa kapitałowa w branży elektroenergetycznej, zgodnie ze swoją strategią komunikacji wspiera największe i najbardziej prestiżowe projekty w Polsce. PGE Narodowy jest jednym z nich – podkreślał Marek Woszczyk, prezes Polskiej Grupy Energetycznej, komentując w czwartkowym komunikacie grupy kontrakt z operatorem stadionu, spółką PL.2012+. Przewiduje on, że do 10 października 2020 r. flagowy obiekt Euro 2012 będzie nazywał się PGE Narodowy. A może dłużej, bo w umowie zapisano możliwość jej przedłużenia.
Jakie świadczenia obejmuje kontrakt i za jaką kwotę – tego firmy nie podają, zasłaniając się tajemnicą handlową, ale po publikacji komunikatu w mediach pojawiły się nieoficjalne informacje o 40 mln zł.
40 milionów na pięć lat
40 mln zł to 5 mln zł mniej niż mówią wstępne, również nieoficjalne, szacunki, które jeszcze w marcu ubiegłego roku opublikował „Bloomberg BusinessWeek Polska", zapowiadając już wtedy, że niedługo biało-czerwona arena w stolicy zmieni nazwę na PGE Narodowy. Już wtedy bowiem PGE i PL.2012+ prowadziły „bardzo zaawansowane rozmowy" na ten temat. Poszukiwania sponsora dla Narodowego trwały od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta