Budowlana hossa się skończy
Artur Pielech | Ferrovial chce być wszędzie tam, gdzie jest jakaś infrastruktura – mówi prezes FBSerwis.
Rz: Ferrovial i Budimex, czyli udziałowcy FBSerwis, to firmy budowlane. Skąd pomysł, żeby wejść w usługi?
Artur Pielech: Taki biznes pojawił się w grupie Ferrovial już dawno. Grupa rozwijała się tak samo jak hiszpańska gospodarka, bardzo mocno ciągnięta przez budownictwo. Trwało to do momentu, gdy stało się jasne, że branża budowlana zostanie dotknięta przez duże wahania koniunkturalne. Na szczęście Ferrovial zdążył się odpowiednio wcześnie zdywersyfikować. Dywersyfikacja poszła w różnych kierunkach. Ferrovial jest operatorem lotnisk, m.in. Heathrow w Londynie czy koncesjonariuszem dróg płatnych w Hiszpanii, Kanadzie i USA. Zbudowano też pion, który nazwano usługi i teraz on generuje większość przychodów grupy, a zakres działalności jest potężny.
Czyli jaki?
Są to aktywności tak odległe, jak gospodarka odpadami, zarządzanie systemem karetek pogotowia i interwencji medycznych, utrzymanie kilku linii metra w Londynie czy części sieci gazowej w Anglii. Ferrovial chce być wszędzie tam, gdzie jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta