Rodzinny pomysł na podbój biur
Dwa pokolenia rządzą w czołowym polskim producencie mebli biurowych – Mikomax Smart Office.
Anita Błaszczak
Za przydatną w rozwoju za granicą anglojęzyczną nazwą Mikomax Smart Office kryje się polski biznes rodziny Mikołajczyków, która może być przykładem dobrej współpracy dojrzałej generacji X z dynamicznym pokoleniem Y. Tę pierwszą tworzą założyciele firmy, Janusz i Anna Mikołajczykowie. Pokolenie Y to ich dzieci, Zuzanna i Maciej, które przedsiębiorczość w genach mają i po rodzicach, i po dziadkach.
Jak wspomina Janusz Mikołajczyk, rodzice żony mieli przed II wojną spory dom handlowy w Lublinie, natomiast jego matka nawet w czasach PRL prowadziła sklep spożywczy, a później zajęła się produkcję pustaków. Choć ojciec (inżynier lotnictwa) pracował „na państwowym" jako konstruktor w zakładach w Mielcu, Janusz Mikołajczyk po studiach na wydziale budownictwa wybrał drogę wytyczoną przez matkę. Na początku lat 80. XX w. założył z kolegą zakład stolarski, w którym robili boazerię, drewniane żyrandole oraz meble kuchenne.
Przypadek za Odrą
W latach 90. rzemieślnicza produkcja przestała wystarczać młodemu inżynierowi. Otwarcie granic dało nowe możliwości rozwoju biznesu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta