Kraków ceni łódzkie pomysły
Nowe prawo ma pomóc uporządkować przestrzeń. Czas pokaże, czy jego siła okaże się wystarczająca.
Na początku października krakowscy radni przyjęli uchwałę, która ma w końcu jednoznacznie określić zasady i warunki umieszczania w przestrzeni publicznej reklam i obiektów małej architektury. Działania lokalnych polityków to wynik wprowadzenia w życie przepisów dotyczących tzw. ustawy krajobrazowej.
Ustawa krajobrazowa
– Kraków chce skorzystać z możliwości, jakie daje ta ustawa. Oznacza to, że będziemy mogli stworzyć przepisy lokalne, które uporządkują przestrzeń miejską w zakresie reklam, ogrodzeń i małej architektury – przekonuje wiceprezydent Krakowa Elżbieta Koterba.
Przypomina wyniki ankiety przeprowadzonej wśród krakowian na zamówienie Biura Planowania Przestrzennego. Z badań wynika, że mieszkańcy oczekują zdecydowanych działań miasta zmierzających do znacznego ograniczenia liczby reklam w przestrzeni publicznej.
– Ustawa krajobrazowa może uderzyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta