Inicjatywa wyjaśnienia nieprawidłowości należy do ubezpieczonego
Rz: Czy po przekazaniu informacji rocznych w ubiegłym roku ZUS miał dużo reklamacji związanych z niezgodnością tych danych z danymi na koncie ubezpieczonego?
Radosław Milczarski: Terenowe jednostki organizacyjne ZUS prowadzą postępowania wyjaśniające dotyczące wszystkich błędów w przekazanych dokumentach ubezpieczeniowych (w tym rozliczeniowych). Postępowania te są prowadzone z urzędu, jak również na wniosek płatnika składek lub ubezpieczonego. Zakład nie prowadzi jednak odrębnej ewidencji co do każdego rodzaju błędu czy też przyczyny wystąpienia nieprawidłowości w dokumentach. Nie są też odrębnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta