Rozpędzone paczki
O jedną piątą wzrosła w ubiegłym roku sprzedaż usług kurierskich Poczty. Firma poinformowała też, że jej segment paczek dla biznesu wzrósł w tym czasie o 17 proc.
W ubiegłym roku Poczta Polska podpisała porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie. Zawarła również strategiczne porozumienie ze spółką Ruch, zwiększając docelowo sieć punktów odbioru do prawie 7 tys. W efekcie jej sieć click & collect (zamów online i odbierz w punkcie) jest dziś największą tego typu w kraju. Firma chwali się, że sprzedaż usług z opcją odbioru w punkcie wzrosła w skali roku o dwie trzecie.
Przedsiębiorstwo wprowadziło w ubiegłym roku nowe kategorie wagowe paczek z myślą o przedsiębiorcach e-commerce.
Jak poinformował Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej, jej klienci biznesowi w dalszym ciągu chętnie korzystają z usługi z opcją „pobranie". W zeszłym roku sprzedaż takiej oferty wzrosła o 13 proc. —paro