Promocja nie przekreśla odliczenia
Firma nie straci prawa do odliczenia VAT naliczonego od zakupu towarów, które w akcji promocyjnej są sprzedawane po cenie niższej niż ich wartość rynkowa, jeśli mają one związek z działalnością opodatkowaną.
Tak stwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 31 października 2017 r. (0111-KDIB3-2. 4012.415.2017.1.MGO). Podkreślił, że podatnik ma prawo swobodnie układać swoje interesy tak, aby działalność gospodarcza była dla niego opłacalna pod względem ekonomicznym, także stosując sprzedaż o charakterze promocyjnym, jeśli jest to w jego uznaniu zasadne dla osiągnięcia tego celu.
Karta telefoniczna za złotówkę
Podatnik zapytał o możliwość odliczenia VAT naliczonego od towarów sprzedawanych przez niego poniżej ceny nabycia. Spółka, z uwagi na dużą konkurencyjność na rynku branży tytoniowej, w celu zwiększenia swojej sprzedaży przyjęła strategię marketingową skierowaną do niepowiązanych z nią klientów osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
W przypadku zakupu większej liczby sztuk wyrobów tytoniowych przez tych klientów lub w przypadku zakupu tych wyrobów za określoną wartość, klient może nabyć inny towar, którym jest np. karta telefoniczna, po cenie niższej niż wartość rynkowa, np. za 1 zł brutto. Cena towaru sprzedawanego przez spółkę w akcji promocyjnej jest niższa od ceny, za jaką kupiła ona ten towar. Jak podkreślił wnioskodawca, takie działanie jest elementem długofalowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta