Nagroda jak wynagrodzenie
Jeśli konkurs mający na celu zwiększenie sprzedaży produktów spółki jest organizowany tylko dla jej pracowników, to do wygranych nie ma zastosowania zryczałtowane, 10-proc. opodatkowanie.
Spółka w celu zwiększenia sprzedaży planuje organizować dla swoich pracowników konkurs. Jego uczestnicy, którzy w określony w warunkach konkursu sposób przyczynią się do zwiększenia sprzedaży (np. poprzez zawarcie umów sprzedaży produktów spółki), otrzymają od spółki nagrodę (pieniężną lub niepieniężną). Liczba nagród jest ograniczona. Będą one przysługiwać jedynie określonej liczbie najlepszych uczestników wyłonionych w rywalizacji. Zasady organizacji konkursu będą regulować regulaminy, określające czas ich trwania, nazwę, uczestników, zasady przyznawania nagród, tryb składania i rozpatrywania reklamacji, skład komisji czuwającej nad prawidłowym przebiegiem przedsięwzięcia i rozpatrującej reklamacje. Uczestnictwo pracowników w konkursie jest dobrowolne. Nie ma przeszkód, aby zakres czynności wykonywanych na podstawie umów o pracę na rzecz spółki pokrywał się z zakresem czynności przewidzianych regulaminem konkursu jako koniecznych do uzyskania lub starania się o nagrodę. Czy tego rodzaju akcje organizowane przez spółkę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta