Makarony wychodzą poza zupę
Żywność | Producenci marzą, by ten produkt choć jeden dzień w tygodniu zastąpił na talerzach ziemniaki. Aleksandra ptak
Żeby na rosnącej modzie na makarony zarobić, trzeba jeszcze wiele cierpliwości. Jednak na naszych oczach kulinarna nisza, jaką do tej pory był makaron dodawany do zup, wyrasta na nową kategorię produktów.
Czas na drugie danie
Największym wyzwaniem producentów jest dziś namówienie Polaków, by częściej podawali makarony jako składnik drugiego dania. – Można powiedzieć, że na talerzu naszym głównym konkurentem jest ziemniak – mówi „Rzeczpospolitej" Krzysztof Pawiński, szef Maspexu, polskiego koncernu, który produkuje także makarony. – Jeśli uda się Lubelli i innym producentom, którzy w tym przypadku są sojusznikami w słusznej sprawie, zrzucić ziemniaka z talerza choć raz w tygodniu, to wszyscy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta