Solaria nie są przestrzenią prywatną
Oferowanie w lokalu solarium karnetów na usługi po cenie niższej od normalnie stosowanej narusza zakaz reklamy i promocji tego typu usług.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku musiał niedawno rozstrzygnąć, czy oferowanie w lokalu solarium karnetów, których cena jednostkowa jest niższa, jest promocją usług w zakresie udostępniania solarium.
Sprawa zaczęła się od kontroli, jaką we wrześniu 2018 roku inspekcja sanitarna przeprowadziła w solarium prowadzonym przez Izabelę R. W lokalu widniały tabliczki z informacją o sprzedaży karnetów z 10 proc. i 15 proc. zniżką, których cena za „sztuczne opalanie" była niższa. Zdaniem państwowego powiatowego inspektora sanitarnego naruszono w ten sposób art. 4 pkt 1 ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium.
Przepis ten zabrania reklamy i promocji usług w zakresie udostępniania solarium, w szczególności:
- w telewizji, radiu, prasie, kinach, podmiotach leczniczych, szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych, na terenie obiektów sportowo-rekreacyjnych oraz w innych miejscach publicznych;
- na plakatach, w tym plakatach wielkoformatowych;
- w środkach usług informatycznych.
W art. 2 ustawy określono, że przez promocję rozumie się „publiczne rozdawanie rekwizytów związanych z usługami w zakresie udostępniania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta