By skan dowodu był bezpieczny
Jeśli bank prosi nas o internetowe przesłanie skanu dokumentu, nie musimy tego robić. Sprawę możemy załatwić w oddziale. Janina Blikowska
Jeden z klientów ING Banku Śląskiego został poproszony o przesłanie skanu dowodu osobistego.
– Przecież to nie jest bezpieczne. Co, jeśli ktoś to przechwyci? Czy bank zdaje sobie sprawę, jakie katastrofalne mogą być skutki? – pyta klient. I dalej: – Przecież jak zakładałem konto czy przy wypłacie gotówki okazuję dokument, więc dlaczego mam się narażać?
Bank odpowiedział mu, że prosi o skan dowodu na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
– O dokument prosimy Cię zgodnie z obowiązującym prawem – tłumaczy.
Bankowcy radzą klientowi, by dostarczył dokument przez bankowość internetową – w Moim ING lub osobiście w oddziale.
– Wcześniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta