Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nadgodziny i dyżury jak na tacy

29 sierpnia 2019 | Kadry i Płace | Klaudia Szczupak
Obowiązkowe informacje, które powinna zawierać ewidencja czasu pracy
źródło: Rzeczpospolita
Obowiązkowe informacje, które powinna zawierać ewidencja czasu pracy

Ewidencja czasu pracy prowadzona na nowych zasadach powinna pozwolić zrekonstruować przebieg każdego dnia roboczego w kolejnych okresach rozliczeniowych. Klaudia Szczupak

 

Tegoroczne zmiany dotyczące prowadzenia dokumentacji pracowniczej objęły m.in. ewidencjonowanie czasu pracy. W porównaniu do poprzedniej regulacji, rozporządzenie MRPiPS z 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (DzU poz. 2369) poszerzyło katalog gromadzonych przez pracodawców informacji i dokumentów związanych z czasem pracy. Jak zatem w praktyce powinna obecnie wyglądać ta część dokumentacji kadrowej?

Nowa kategoria

Podstawową nowością było już samo wprowadzenie kategorii tzw. dokumentów dotyczących ewidencjonowania czasu pracy. Uprzednia karta ewidencji czasu pracy to teraz po prostu ewidencja. Obok niej w skład tej kategorii wchodzą jeszcze:

- określone wnioski pracownicze, np. dotyczące udzielenia zwolnienia od pracy w celu załatwienia spraw osobistych, zwolnienia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11444

Wydanie: 11444

Spis treści
Zamów abonament