Wysoka płaca minimalna to szansa dla automatów
Firma Maczfit rozwija system maszyn do sprzedaży gotowych posiłków, także z opcją podgrzania – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Sprzedaż żywności z urządzeń w Polsce to już niemal 1 mld zł.
Polski rynek automatów vendingowych rozwija się coraz szybciej. Liczba urządzeń, z których sprzedawane są napoje, przekąski czy kanapki, szacowana jest na ok. 70 tys., ale rośnie o kilka tysięcy rocznie. Choć jesteśmy daleko za Japonią czy Koreą Południową, w których z maszyn sprzedawane są nawet produkty chemiczne czy ubrania, to także w Polsce wchodzi on w zupełnie nowe produkty.
Wychodzimy z domu
Rewolucję na rynku szykuje firma Maczfit, lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce. Firma dociera z ofertą diet pudełkowych przez dostawców do domów czy biur, ale właśnie rozpoczyna nowy projekt. – Uruchamiamy pierwsze automaty, w których można kupić dietetyczne dania. Urządzenia mają także możliwość podgrzania posiłku i pobrania sztućców. Pierwsze już działają, do końca roku chcemy ich mieć ok. 50, zaś w przyszłym setki – mówi Maciej Lubiak, prezes Maczfit. – Jedno urządzenie pomieści do 150 dań, chcemy je ustawiać głównie w biurowcach, ale też w szkołach i siłowniach. Wszędzie tam, gdzie brakuje możliwości zjedzenia smacznego i zdrowego obiadu – dodaje.
Testowo wprowadzane były już pojedyncze automaty, np. z pizzą, ale projekt ten nie został rozwinięty. Dodatkowo Maczfit stawia na zdrowe jedzenie, a nie fast food, co podnosi skalę trudności projektu.
Możliwości rozwoju są ogromne, z badań GfK...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta