Już połowa z nas kupuje towary używane
Moda rozwija się m.in. dzięki wykorzystaniu platform internetowych. Coraz więcej konsumentów woli też naprawiać rzeczy już posiadane, niż je wyrzucać i kupować coraz to nowe.
Używane produkty przez dekady kojarzyły się w Polsce z czymś tańszym, ale jednak gorszym – wyjątek stanowiły tylko te z Zachodu. Teraz podejście do nich się zmienia: zyskują zwolenników, nie tylko z powodu niższych cen. Z badania ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że już połowa Polaków sięga po produkty z drugiej ręki czy stawia na naprawę rzeczy już posiadanych. Dla porównania: badania przeprowadzone przed laty wskazywały, że tylko co trzeci Polak sięgał po produkty używane.
Dziś na czele towarów z drugiej ręki są – to raczej nie dziwi – samochody, bo znaczenie ma kryterium cenowe. Ale wskazywanie przez ponad 40 proc. badanych książek czy ubrań nie jest już takie oczywiste. To pochodna zarówno ich niższych cen, jak i – coraz częściej – niechęci do szybkiej i taniej mody z sieciówek. Dlatego zwłaszcza młodsze generacje coraz chętniej sięgają po produkty używane. Dla nich nie liczy się posiadanie danej rzeczy, tylko skorzystanie z niej i oddanie dalej.
Sieć niczym pchli targ
67 proc. badanych kupuje towary z drugiej ręki na serwisach internetowych, dzięki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
