Giganci chcą karmić Polaków
O nasz rynek zamawiania i dostaw jedzenia online stoczą bój startupy wspierane przez arabskich inwestorów i twórcę Facebooka, a także Uber i Bolt.
Glovo, spółka z Barcelony, specjalizująca się w dostawach jedzenia zamawianego online, która od pół roku działa również w Polsce (przejęła od AmRestu za ponad 30 mln euro serwis PizzaPortal), została właśnie zasypana górą pieniędzy. Od inwestorów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz grupy funduszy venture capital, w tym niemieckiego Lakestar VC (ma udziały w takich startupach jak Revolut, Skype czy Airbnb), dostała 150 mln dol. Dzięki temu wartość hiszpańskiego startupu przekroczyła już 1 mld dol. (firma osiągnęła tym samym status tzw. jednorożca).
Pieniądze mają być przeznaczone na dynamiczny rozwój. Również w naszym kraju.
Nowy gracz z Estonii
Potężne dofinansowanie Glovo zapowiada ciekawą rywalizację o rynek posiłków zamawianych online. Eksperci nie mają wątpliwości, że szykuje się ostra walka, bo lider tej branży nad Wisłą, platforma Pyszne.pl, za którą stoi europejski potentat – holenderski Takeaway.com, oraz prężnie rozwijający się Uber Eats, nie zamierzają składać broni. Smaczku całej sytuacji dodaje fakt, że o przejęcie Glovo od miesięcy starają się właśnie Uber, ale także powiązany z Amazonem startup Deliveroo.
Nie wiadomo, czy do takiej transakcji dojdzie. Glovo ma ambitne plany i jasny cel. Hiszpański dostawca ma osiągnąć status lidera polskiego rynku i to najpóźniej na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta