Drogi wybór prezydenta
Awantura o koszty głosowania, które się nie odbędzie. Pakiety wydrukowane, pocztowcy gotowi. Ile to kosztowało?
Bez ustawy o głosowaniu korespondencyjnym, przetargu na druk pakietów wyborczych i przy braku danych rejestru wyborców z gmin – tak były szykowane wybory prezydenckie 10 maja, które się nie odbędą.
Ustawę z 6 kwietnia, która wprowadza głosowanie listowne, Sejm przyjął ostatecznie w czwartek. Mimo to rząd już kilka tygodni wcześniej uruchomił całą procedurę przygotowań, za które odpowiadały logistycznie dwie państwowe firmy: Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych (przygotowanie pakietów) oraz Poczta Polska (doręczenie pakietów wyborcom, ustawienie urn wyborczych, dostarczenie ich do komisji liczących głosy).
Zwarci i gotowi
Jak przyznaje w odpowiedzi „Rzeczpospolitej" Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej, spółka „przygotowała się do procesu obsługi wyborów zgodnie z harmonogramem, m.in. zostały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta