Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W oku cyklonu

29 sierpnia 2020 | Plus Minus | Michał Szułdrzyński

Z dużym zainteresowaniem śledziłem zmagania Facebooka z wymierzoną w niego akcją „Stop Hate for Profit". Bo to niezwykle ciekawy przykład współczesnej wojny kulturowej, w której w dodatku wszystko było dokładnie czymś innym, niż deklarowano.

W skrócie: największe koncerny świata – w sumie około tysiąca firm – na wniosek kilku organizacji walczących z rasizmem, antysemityzmem i mową nienawiści, wycofały reklamy z Facebooka, dopóki firma nie zmieni swoich zasad funkcjonowania tak, by nie pojawiały się tam treści rasistowskie, nawoływanie do przemocy czy nienawiści. Z pozoru wyglądało to pięknie, kto chciałby stawać w obronie rasizmu czy nienawiści. Kłopot w tym, że sprawa nie jest taka prosta. Spór dotyczący mediów społecznościowych zarabiających na złych treściach i nieponoszących za to żadnej odpowiedzialności, trwa już od jakiegoś czasu. Często zarzucano np. Facebookowi, że pozwala na sponsorowanie przez sztab Donalda Trumpa jego wpisów,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11748

Wydanie: 11748

Zamów abonament