Usługi audytorów u progu zmian
Badania sprawozdania finansowego i danych niefinansowych stają się coraz istotniejsze. Wsparciem jest technologia, która umożliwi szybsze przekazywanie informacji na rynek.
W ostatnich miesiącach postęp technologiczny w wielu branżach zdecydowanie przyspieszył. Dotyczy to także usług audytorskich, gdzie tradycyjne spotkania i kontrole przyjęły formę online. Z czasem jednak zakres usług audytorskich będzie się zmieniał, a narzędzia informatyczne nie tylko będą służyć do komunikacji, lecz staną się też kluczowym wsparciem dla kontrolerów. Rynek audytu jest u progu zmian, które pandemia tylko przyspieszyła – stwierdzili uczestnicy debaty pt. „Jak wzmacniać filary zaufania na rynkach?", zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".
Zmiana z dnia na dzień
O ile kontakt przez internet nawiązać jest łatwiej, o tyle przeprowadzenie kontroli w takiej formie może rodzić znaki zapytania.
– Polska Agencja Nadzoru Audytowego (PANA) co prawda rozpoczęła działalność w tym roku, jednak byliśmy przygotowani do pracy zdalnej – komentowała Justyna Adamczyk, zastępca prezesa PANA. – Wyzwaniem okazały się kontrole, które z założenia miały być przeprowadzane w sposób tradycyjny, czyli poprzez wizyty kontrolera na miejscu w firmie – przypomniała Adamczyk. Jak dodała, w tej chwili przepisy umożliwiają prowadzenie kontroli zdalnie i w takiej formie się one odbywają. – Tradycyjne spotkania zastąpiły wideorozmowy. Innym wyzwaniem stały się nabory, które także musiały odbywać się w sposób zdalny – wskazywała.
Uczestnicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta