Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak badać kompetencje kandydatów na dyrektorów

08 grudnia 2020 | Dobra Administracja | Wojciech Szkotnicki

Sprawne i rozwijające się państwo potrzebuje dobrze zorganizowanej, profesjonalnej i dobrze zarządzanej administracji. A to znaczy, że osoby zajmujące wyższe stanowiska w służbie cywilnej powinny spełniać jakieś wymagania.

Te wymagania zostały określone w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. Wyższe stanowisko w służbie cywilnej może zajmować osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, nie była skazana prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, spełnia wymagania określone w opisie stanowiska pracy oraz posiada kompetencje kierownicze.

Stosowne dokumenty

Weryfikacja pierwszych trzech wymagań jest zasadniczo prosta – kandydat na wyższe stanowisko musi przedłożyć stosowne dokumenty. Ocena kompetencji kierowniczych jest już dużo trudniejszym zadaniem. Przepisy nie doprecyzowują, w jaki sposób urzędy powinny jej dokonywać. Nie określają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11833

Wydanie: 11833

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament