Czy firmy zamienią diesle na elektryki?
W 2019 r. w Niemczech zarejestrowano 63 281 aut elektrycznych. Mimo takiego przyrostu e-pojazdów wśród pojazdów flotowych cały czas widać duży udział samochodów z dieslem i ten trend nadal się utrzymuje. ALEKSANDRA FEDORSKA
Wysokie dopłaty do samochodów elektrycznych, nowe modele elektrycznych pojazdów, rozbudowa infrastruktury ładowania oraz coraz mniejsza bariera mentalnościowa u osób decydujących się na zakup nowego samochodu doprowadziły do boomu na auta elektryczne w Niemczech. Od stycznia do końca października bieżącego roku rejestracje BEV wzrosły do ponad 121 tys. sztuk. Oznacza to, że w porównaniu rocznym liczba elektryków co najmniej się tam podwoi.
W Niemczech zarejestrowanych jest – bez względu na specyfikę napędu – blisko 49 mln aut. Przeważająca większość samochodów osobowych to pojazdy należące do osób prywatnych. Na 2020 r. w Niemczech samochodów prywatnych jest ponad 42 mln, samochody firmowe stanowią 10–11 proc. W 2019 r. 4,5 mln samochodów podlegało użyciu w ramach działalności gospodarczej, a statystyki od paru lat wskazują na wzrost udziału aut zarejestrowanych przez firmy.
Niemieckie pojazdy zasilane są głównie dieslem. W styczniu tego roku, jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta