Mniej ludzi na zakupach w galeriach
W ostatnim tygodniu klientów w centrach było znowu 38,4 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z badania ShopperTrak Index Polska, do którego dotarła „Rzeczpospolita". Optymizm konsumentów dość szybko wyparował.
Branża handlowa uderzana kolejnymi fazami lockdownu czekała z nadzieją na ponowne zdjęcie restrykcji i faktycznie zaraz po uwolnieniu handlu od 1 lutego wyniki były świetne. Ruch był tylko 26,7 proc. niższy niż rok wcześniej, ale to dość szybko zaczęło się zmieniać. W kolejnym tygodniu strata w ujęciu rocznym urosła już do 31,7 proc., by w ostatnim do 21 lutego wynieść już 38,4 proc.
Koniec ożywienia
– Wyniki odwiedzalności stabilizują się na poziomach podobnych do tych osiąganych po poprzednich lockdownach. Przewidujemy, że w najbliższych tygodniach klientów będzie w galeriach o około 20–30 proc. mniej niż w roku ubiegłym, co pozwala na swobodne zachowanie dystansu i pozostałych obostrzeń bez konieczności np. ograniczania dostępu do obiektów – mówi Agata Samcik, rzecznik Polskiej Rady Centrów Handlowych.
– Widać wyraźne różnice w odwiedzalności bardzo dużych i średnich obiektów. Nieruchomości największe, o powierzchni przekraczającej 60 tys. mkw., odnotowały odwiedzalność o ok. 30 proc. niższą niż w roku ubiegłym. Większą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta