Zaraza minie, a algorytmy z nami zostaną
Pandemia spowodowała, że prawnicy stali się bardziej uświadomieni technologicznie – mówią Andrzej Stosio i Tomasz Prus z kancelarii Clifford Chance.
W sztuczną inteligencję inwestuje wiele firm i kancelarii, ale chyba dopiero w ostatnich miesiącach widać, do czego może być wykorzystywana?
Andrzej Stosio partner, współkierujący departamentem bankowości i finansów warszawskiego biura Clifford: Chance: Stosowanie sztucznej inteligencji przez kancelarie prawne zaczęło się właściwie już kilka lat przed pandemią. Ostatnio obserwujemy natomiast trend do większego stosowania nowoczesnych technologii i różnego rodzaju algorytmów, które niekoniecznie są sztuczną inteligencją. Ta będzie coraz częściej używana w pracy kancelarii i na pewno zostanie z nami również po pandemii. Nie powiedziałbym natomiast, że pandemia to czas rozwoju wyłącznie sztucznej inteligencji. Myślę, że w ciągu ostatniego roku nastąpiło przede wszystkim zwiększenie roli narzędzi do komunikowania oraz znacznie większa automatyzacja procesów.
Tomasz Prus, Best Delivery Advisor: Rzeczywiście, wiele osób zostało w ostatnim czasie zmuszonych do używania technologii i korzysta z niej znacznie aktywniej niż jeszcze rok czy dwa lata temu. Lockdown – jeśli można coś pozytywnego o nim powiedzieć – sprawił, że łatwiej wdraża się nowoczesne rozwiązania, także te bazujące na uczeniu maszynowym. Dobrym przykładem jest wykorzystywana w naszym zespole platforma stworzona przez Kira Systems. Pozwala wytrenować algorytmy, żeby wykonywały określoną pracę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta