Dania na wynos nie pomagają
Posiłek z dostawą do klienta to za mało, by przetrwać. Średnia wartość takiego zamówienia to 69 zł, a na konsumenta przypada ich jedynie 1,4 miesięcznie.
Z najnowszego raportu Corona Mood firmy Gfk, który „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, wynika, że tylko 15 proc. badanych korzysta z oferty restauracji na wynos raz w tygodniu lub częściej, ale za to 34 proc. – nigdy.
– W ostatnich miesiącach gotujemy znacznie częściej niż przed pandemią. Jednak nawet najbardziej zaradnym z nas pomysły się kończą – mówi Dominika Grusznic-Drobińska z GfK. – Większość Polaków co najmniej raz w miesiącu sięga po jedzenie na wynos lub zamawia je do domu – dodaje.
To jednak nie wystarczy. Z raportu firmy Briefly wynika, że przed pandemią usługę dostawy do klienta miało 40 proc. lokali – obecnie to już 61 proc. Jednocześnie w marcu 2021 r., w porównaniu z sytuacją sprzed pandemii, zlikwidowano już 8 proc. firm, a co czwarta zawiesiła działalność.
A konkurencja rośnie, do gry bowiem wchodzą nowi rywale. – Za kilka tygodni planujemy otworzyć usługę dostawy jedzenia na prawie wszystkich rynkach – mówi Karin Sköld, prezes IKEA Retail w Polsce.