Zakres i elementy strategii podatkowej
Począwszy od 2021 r. podatnicy, u których przychody przekroczyły w roku poprzednim 50 mln euro rocznie, jak również podatkowe grupy kapitałowe, są zobowiązani do przygotowania oraz publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej w danym roku podatkowym.
W praktyce oznacza to obowiązek publikacji informacji umieszczanej na własnej stronie internetowej podatnika. Będą tam ujawnione kluczowe informacje o stosowanej przez niego strategii podatkowej. Informacje publikowane na stronie będą dostępne publicznie dla wszystkich grup interesariuszy oraz konkurentów.
Nowe obowiązki
Obowiązek podania do publicznej informacji strategii podatkowej został nałożony na podatników CIT, jeżeli wartość ich przychodów w poprzedzającym roku podatkowym przekroczyła 50 mln euro. Przy wyliczaniu podanej kwoty podatnik powinien uwzględnić kwotę przychodów wynikających ze złożonej deklaracji CIT-8 za poprzedni rok. W efekcie określenie potencjalnego obowiązku publikacji strategii podatkowej należy odnosić do roku podatkowego, którego dana informacja ma potencjalnie dotyczyć.
Drugą kategorią podmiotów, od których ustawodawca wymaga podawania informacji o realizowanej strategii podatkowej są podatkowe grupy kapitałowe (dalej: PGK). W ich przypadku nie określono żadnego progu przychodowego. Zakres podawanych informacji w przypadku PGK jest nieco odmienny od pozostałych podatników CIT. W ich przypadku informacja o realizowanej strategii podatkowej będzie jeszcze bardziej szczegółowa, bowiem powinna zawierać informacje dotyczące zarówno PGK jako podatnika, jak i poszczególnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta