Biznes ma szansę zbudować kapitalizm interesariuszy
Zdaniem ekspertów pandemia zrewidowała dotychczasowy system wartości przedsiębiorstw. Dodatkowo wchodzące w życie nowe wymogi raportowania zobligują biznes do zwracania większej uwagi na czynniki społeczne i środowiskowe.
Dlaczego warto mieć CSR wpisany w strategię biznesu, na czym polega odpowiedzialność środowiskowa firm, o czym nie mogą zapominać odpowiedzialne spółki, ale także o współpracy biznesu z samorządem mowa była podczas debaty „Trendy CSR – za co musi być odpowiedzialny biznes", zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" w ramach projektu „Biznes odpowiedzialny w Polsce".
Wartości w DNA
– Odpowiedzialność środowiskowa i społeczna jest kluczową rolą firmy i powinna być bardzo mocno wpisana w jej DNA. W większości korporacji to już się dzieje, bo firmy, które są zaangażowane w działanie na poziomie globalnym, dostrzegają problemy, z którymi boryka się cały świat – mówiła Maria Andrzejewska, dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.
Jej zdaniem punkt, w którym się znaleźliśmy, i wydarzenia pandemiczne uświadomiły nam, jaki jest system wartości. – Że pewne rzeczy zaniedbaliśmy, inne zignorowaliśmy, a jeszcze innych po prostu nawet nie dopuszczaliśmy jako możliwego scenariusza. A jednak się wydarzył. W pewnym stopniu firmy, przede wszystkim wielkie biznesy, negowały to, o czym naukowcy mówili od dawna. Bo zagrożenie pandemią, zmianami, które nastąpiły, było sygnalizowane od wielu, wielu lat – uważa Maria Andrzejewska. – Bardzo ważne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta