Zmiany przepisów mogą wyhamować budowę obwodnic
Program budowy 100 obwodnic ma nie tylko usprawnić ruch drogowy, ale poprzez napływ zleceń wzmocnić kondycję małych i średnich firm na lokalnych rynkach.
Już nie jeden, a trzy rządowe programy mają poprawić stan drogowej infrastruktury w Polsce. Do realizowanego Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK) wartego prawie 164 mld zł, dojdą teraz inwestycje w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD), który po ubiegłotygodniowych decyzjach premiera Mateusza Morawieckiego ma dofinansować w 2021 r. projekty za 3,26 mld zł. Powoli zaczyna się także rozkręcać zaakceptowany przez rząd w połowie kwietnia program budowy 100 obwodnic (PB100): potrwa do końca dekady i pochłonie 28 mld zł.
Trzeba poczekać
Te dwa ostatnie programy nabierają teraz szczególnego znaczenia. O ile PBDK obejmuje głównie duże przedsięwzięcia na drogach ekspresowych i autostradach, to RFRD i program obwodnicowy będą miały charakter bardziej lokalny. Dlatego rząd mocno liczy, że ich budowy będą pobudzać miejscowe rynki pracy, powodując wzrost zatrudnienia zwłaszcza w małych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta