Pracownicy chcą zarządzać swoimi benefitami
Platforma kafeteryjna to tylko jeden z elementów cyfrowego systemu wspierającego HR – podkreśla Paweł Filutowski, prezes spółki Motivizer. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z FIRMĄ MOTIVIZER
Przed wybuchem pandemii, kiedy dominował rynek pracownika, firmy sporo inwestowały w HR, w tym w employer branding, programy motywacyjne i benefity. Czy teraz nadal widać tu rozwój?
Ostatnie dwa lata przed pandemią były faktycznie okresem rozkwitu transformacji cyfrowej HR, w tym wykorzystania narzędzi technologicznych takich jak platformy kafeteryjne i szerzej – benefitowe, rozumiane jako kanał do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi. Pracodawcy docenili fakt, że rozwiązania cyfrowe umożliwiają pracownikom dostęp do zasobów HR także poza godzinami pracy i poprzez urządzenia mobilne. Pozwalały też na elektroniczną dystrybucję informacji w firmie, np. decyzji pracowniczych i różnego rodzaju akceptacji wewnętrznych.
Dziś pracownicy oczekują elastyczności; coraz częściej chcą sami podejmować decyzje dotyczące budżetu benefitowego, jaki im przyznał pracodawca. Te rozwiązania stały się kluczowe w czasie pandemii, by efektywnie zarządzać rozproszonym zespołem.
Czy jednak dzisiaj, gdy część firm ogranicza koszty, ofiarą tych cięć nie padają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta