Intermodalne połączenia na wszystkich kierunkach
Transport intermodalny rozwija się szybciej niż samochodowy i jest wielką szansą dla kolei. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z DB SCHENKER
W 2020 roku masa przewozów intermodalnych zwiększyła się w stosunku do 2019 roku o niemal 22 proc., do 4,3 mln ton, a praca przewozowa wzrosła o blisko 11 proc., do 0,7 mld tkm, wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego.
Udział przewozów intermodalnych w całości przewozów kolejowych wyniósł (wg pracy przewozowej) 15 proc. UTK podkreśla, że w 2002 roku zauważalnie zwiększyła się liczba pociągów intermodalnych na granicy z Białorusią. Na trasie pomiędzy Małaszewiczami Centralnymi i Rzepinem liczba pociągów podwoiła się do 1,3 tys. Ponaddwukrotnie zwiększyła się liczba pociągów pomiędzy Małaszewiczami Centralnymi i Zebrzydowicami oraz pomiędzy Zebrzydowicami i Małaszewiczami Centralnymi. W tym roku przeładunki w Małaszewiczach są o jedną trzecią większe niż w ub.r.
Intermodal i żegluga przybrzeżna
Jednym z liderów rynku intermodalnego jest DB Schenker. Spółka operuje nie tylko na trasach z i do Niemiec, ale także opracowała rozwiązanie kolejowe między portami morskimi – DB SCHENKERshortsea. – Sprawdzi się ono w przypadku niektórych transportów lądowych w Europie i części wewnątrzeuropejskich szlaków handlowych. Jest to ułatwienie dla przewozu np. ciężkich towarów lub dużej ilości asortymentu. Wykorzystujemy do tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta